ג'ורג' מייקל - הקליפ הכי מושקע

מדובר באחד הוידאו-קליפים הזכורים ביותר – לא רק של ג'ורג' מייקל, אלא בכלל – שהציג דרים טים נדיר של חמשת הסופר-מודלס הלוהטות ביותר של התקופה, בוידאו ראשוני ששילב באופן מרתק את עולם האופנה עם עולם המוזיקה. נכון, הוא יצא לאור בשנת 90', אבל סיכם תקופה אצל אחד מגיבורי האייטיז הגדולים ביותר, שלצערנו הרב, מצא את מותו.

קצת רקע:

מייקל, שהיה מצוי בסוף שנות ה-80 תחת חוזה בחברת CBS (שנרכשה על ידי סוני ב-88') לא אהב את שיטות השיווק החדשות של סוני. הוא רב איתם בכל הזדמנות ותבע אותם על מנת להשתחרר מהחוזה עימם. הוא גם החליט שלא להצטלם או להתראיין כקידום לאלבום Listen Without Prejudice.

באלבום הזה הציג את עצמו מייקל כאמן רציני ובוגר, וניסה להתרחק מתדמית אליל-המין באמצעותה שווק עד אז. לקראת צאת האלבום הודיע ג'ורג' על התנזרות מראיונות ומצילומים לתקשורת. הסינגל Freedom! '90 ביטא את רעיון החופש שמייקל כה רצה לקבל מחברת התקליטים שלו. את הרעיון לקליפ שאב כשנתקל בגיליון ינואר של מגזין האופנה Vogue, המהדורה הבריטית, שעל תמונת השער שלו צולמו יחד 5 מהטופ מודלס הכי 'חמות' של התקופה: נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, טטיאנה פטיץ, כריסטי טרינגלטון, וסינדי קרופורד. למייקל היה ברור באותו רגע שהוא רוצה את חמישתן בוידאו-קליפ שלו, כשהוא עצמו לא יופיע בו כלל.

גבר חתיך זמר

לבימוי הקליפ גויס הבמאי דייויד פינצ'ר ("מועדון קרב", "הנוסע שמיני 3") שעדיין לא היה שם גדול, אבל הספיק לביים למדונה את הקליפ Express Yourself ב-89'. חמשת הדיוות, שהיו אז בשיא הקריירה, הגיעו לסט הצילומים בבית לונדוני מרווח, ביחד עם שורה של מעצבים ומאפרים. כל דוגמנית הצטלמה בנפרד, למעט אוונג'ליסטה וטרינגלטון שצולמו יחד בסצנה אחת. שכרן ליום צילום סוכם מראש: 15 אלף דולר.

הרעיון היה שכל דוגמנית תקבל סצנה משלה, כשאת מילות השיר היא תעשה בליפ-סינק. כמה ימים לפני הצילומים הן קיבלו דיסק עם השיר ושיננו את המילים. זה לא היה להן קל. בפזמון רצה פינצ'ר לקבץ ביחד את שלושת האימג'ים הבולטים של מייקל מקליפ אייקוני אחר שלו, Faith משנת 87': ז'קט העור עם הכתובות על הגב, הג'ובוקס (מכונת המוזיקה האוטומטית), והגיטרה שתתפוצץ בתוך כדור אש.

אפרופו המשכיות, הקליפ של Faith מתחיל עם קלוז-אפ של מחט על תקליט ויניל מסתובב, ואילו הקליפ של Freedom מתחיל עם קרן לייזר שקוראת את הדיסק שמתחיל להתנגן.

הצילומים נכנסו לתוך הלילה, והאווירה על הסט, עפ"י הנוכחים במקום, הייתה חברית. ג'ורג' מייקל כאמור לא צולם, אבל היה נוכח על הסט, שותף לפינצ'ר בכל הקשור לבימוי, אבל גם עשה בונדינג עם הדוגמניות ובהפסקות צחק, שר ושתה איתן יין אדום. כל הדוגמניות לא הופיעו עד אז בשום וידאו קליפ, למעט טרינגלטון שכבר הופיעה בהיותה בת 17 בקליפ לשיר Notorious של דוראן דוראן.

לילה לפני הצילומים, אוונג'ליסטה צבעה את שערה לפלטינה, ועל המסך, השיער לבן-הבלונדיני זרח מבפנים תחת האורות הכחולים של הסט; השיער של קמפבל, שנותנת שם ריקוד סולו-סקסי, הורם סטייל שנות ה-60; וקורפורד, ישבה חצי ערומה על ארגז תפוחים בתוך אמבטיה, עם הראש לאחור. גופה כוסה בשמן לדמות מראה רטוב, וסביבה פוזר עשן ממכונת עשן שדימה אדים של אמבטיה.

השיר נחל הצלחה יפה בארה"ב: מקום 8 בבילבורד של הסינגלים ומכירות של 500 אלף עותקים. דווקא בבריטניה השיר הגיע למקום ה-28 בלבד. כשיצא הוידאו לאור, כתב מייקל על העותק הראשון של ה-DVD: "תודה לכולם. מעולם לא נראיתי כל כך טוב". הסרטון הועלה לראשונה כמה שבועות לאחר הצילומים, ומאותו רגע נכנס לסבב הקבוע של ה-MTV.

רובי וויליאמס כיסה את השיר ב-96' והצליח להגיע איתו למקום השני במצעד הבריטי, 26 שלבים גבוה יותר מג'ורג' מייקל.

לאור ההצלחת הקונספט, מייקל המשיך עם השת"פ המעניין של אופנה/מוזיקה גם בשיר Too Funky שיצא כסינגל ב-92'. הקליפ מציג את ג'ורג' (רק לכמה פריימים בכל פעם) כבמאי צילומים של תצוגת אופנה, כשבכל פעם מתמקדים בדוגמנית אחרת שהולכת על המסלול ומציגה אאוטפיט מהמם. בתחילה תוכנן להשתמש באותן 5 הדוגמניות מהשיר Freedom, אבל מעצב האופנה והקליפ, טרי מוגלר, רצה להשאיר רק את אוונג'ליסטה, ולהביא לצידה שמות חדשים: אווה הרציגובה, נדיה אוורמן, אמה סיוברג, אסטל הליווי, שאנה זדריק וטיירה בנקס.

דילוג לתוכן